Sinds Exact Online is overgestapt naar One Exact Identity (OEI) – één gebruikersnaam en wachtwoord voor al hun producten – kan het voorkomen dat de koppeling met Clickker niet meer lukt. U krijgt dan mogelijk de volgende foutmelding:

Wat is er aan de hand?
Door de invoering van One Exact Identity is het niet meer mogelijk om via de gebruikelijke manier een API-koppeling te maken als uw OEI-account toegang heeft tot meerdere Exact-producten. Exact Online kan via de API namelijk niet meer herkennen welk product u wilt koppelen. Dit leidt tot het blokkeren van de koppeling.
Heeft u maar één Exact Online-product gekoppeld aan uw One Exact Identity? Dan is er geen probleem, en kunt u zoals gebruikelijk koppelen met Clickker.
Wat kunt u doen als u deze foutmelding krijgt?
Helaas kunnen wij dit probleem vanuit Clickker technisch niet oplossen, maar Exact Online biedt hiervoor zelf een tijdelijke oplossing aan.
Stap 1: Neem contact op met de support van Exact Online
Vraag hen om de migratie naar One Exact Identity terug te draaien voor uw huidige account, zodat u de mogelijkheid krijgt om met Clickker te koppelen.
U kunt Exact Online support bereiken via:
- Telefoon: 015 – 711 51 00
- Via uw Exact Online account:
1. Log in op Exact Online.
2. Ga naar ‘Support’.
3. Klik op ‘Service en contact’ of stel een vraag via ‘Mijn supportvragen’.
Stap 2: Instellen van een e-mailalias voor Exact Online
Na het terugdraaien van de migratie, kunt u een e-mailalias instellen. Dit aliasadres gebruikt u vervolgens alleen voor het boekhoudprogramma van Exact Online.
Stap 3: Activeer opnieuw One Exact Identity met het nieuwe aliasadres
U maakt dan dus een nieuw One Exact Identity-account specifiek voor Exact Online. Hiermee kunt u wel succesvol koppelen met Clickker, omdat er nu geen verwarring meer is over welk product er bedoeld wordt.
Meer informatie van Exact Online over het instellen van een e-mailalias vindt u hier: https://support.exactonline.com/community/s/knowledge-base#All-All-HNO-Content-general-users-gen-alias-email-oei